יום ג', כד’ בכסלו תשע”ח
דף הבית מרכז הפצה הכיתה שלי גלריה חדר מורים
סיור מודרך - לחצו על התמונה כדי להתחיל בסיור

קרא עוד...
 
כתבה מצולמת בערוץ 10 האקדמיה למדענים צעירים

בבית הספר קיימת תכנית לימודים ייחודית - לימודי הקמפוסים. הקמפוסים הם קורסי בחירה הנלמדים בבית הספר, בנוסף ללימודי הליבה וללמידה הבינתחומית, במסגרתם התלמידים עצמם הם אלו שבוחרים את הקורסים אשר ברצונם ללמוד, לפי תחומי העניין השונים שלהם. לימודי הקמפוסים מתקיימים על בסיס שכבה חד גילאית (בכיתות א'), על בסיס שכבה דו גילאית (בכיתות ב'-ג') ועל בסיס שכבה תלת גילאית (בכיתות ד'-ה'-ו'). בית הספר הינו מרכז הפצה מומחה ובעל יכולת הפצה מוכחת של מודל פדגוגי מוביל וייחודי וצוות חינוכי מומחה. כמרכז הפצה מומחה, בית הספר פיתח מוצר חינוכי שבמהותו יוצר מארג בין מקצועות הליבה לבין מסלולי ההתמחות של הקמפוסים לבין הלמידה הבינתחומית, בדגש על הכוונה עצמית ללמידה, חשיבה חקרנית, ביקורתית ושיתופית בלמידה. משפט ההבטחה של בית הספר הוא "אם נפתח תכנית לימודים מערכתית בית ספרית, המושתתת על יצירת מארג בין מקצועות הליבה לבין מסלולי התמחות בדגש על הכוונה עצמית ללמידה, חשיבה חקרנית, ביקורתית ושיתופיות בלמידה ובעשייה, אז נוכל להביא להצמחת תלמידים בעלי מוטיבציה והישגים גבוהים יותר". תפקידו של בית הספר הינו להפיץ למערכת החינוך ולחברה הישראלית את שיטות העבודה הייחודיות והחדשנות החינוכית שפותחו בבית הספר. הפצת הידע משדה בית הספר אל החוץ נעשית בדרכים מגוונות כגון סיורים, אתר אינטרנט הבית ספרי, השתלמויות, הדרכת סטודנטים ועוד. כישורים ומיומנויות המפותחים אצל התלמידים בבית הספרהכישורים והמיומנויות המוצגים להלן, ומחולקים לפי אשכולות כישורי המאה ה- 21, מפותחים אצל התלמידים בבית הספר בדרך למידה ספירלית המקיפה את שכבות הגיל השונות מכיתה א' עד כיתה ו', בהוראה מפורשת ובהוראה עקיפה, הן במסגרת לימוד מקצועות הליבה, הן במסגרת הלמידה הבינתחומית והן במסגרת לימודי הקמפוסים. 1. כישורים קוגניטיביים:1.1. תהליכים ואסטרטגיות קוגניטיבייםחשיבה ביקורתית, פתרון בעיות, ניתוח הנמקה/ארגומנטציה, פרשנות, קבלת החלטות, למידה מסתגלת, תפקודים אקזקוטיביים.1.2. ידעאוריינות מידע (מחקר תוך שימוש בהוכחות וזיהוי מקורות), אוריינות טכנולוגיית המידע והתקשרות, תקשורת בעל פה ובכתב, האזנה פעילה.1.3. יצירתיותיצירתיות, חדשנות.2. כישורים תוך - אישיים:2.1. פתיחות אינטלקטואליתגמישות; כושר הסתגלות, הערכת אמנות ותרבות, אחריות אישית וחברתית (כולל מודעות וכשירות תרבותית), הערכת שונות, למידה מתמשכת, התעניינות וסקרנות אינטלקטואלית.2.2. מוסר עבודה/התארגנותיוזמה, הכוונה עצמית, אחריות, התמדה, יצרנות, סיבולת, מיומנויות מטה-קוגניציה, כולל תכנון מוקדם, ביצוע ורפלקציה עצמית, מקצועיות/אתיקה, יושרה, אזרחות, מוכוונות לקריירה.2.3. מסד של הערכה עצמית חיוביתדימוי עצמי (לרבות בקרה עצמית, הערכה עצמית, חיזוק עצמי), חוסן גופני ונפשי.3. כישורים בין - אישיים:3.1. עבודת צוות ועבודה שיתופיתתקשורת, עבודה שיתופית (collaboration), עבודת צוות, שיתוף פעולה (cooperation), תיאום, מיומנויות בין-אישיות, אמפתיה/לקיחת הפרספקטיבה של האחר, אמון, מכוונות שירות (service orientation), פתרון סכסוכים, משא ומתן.3.2. מנהיגות מנהיגות, אחריות, תקשורת אסרטיבית, ייצוג עצמי, השפעה חברתית על אחרים.